Univé Zwolle
Informatief, interactief en uitermate gastvrij: met deze nieuwe winkel in Zwolle wordt de nieuwe Univé- formule extra tot leven gebracht. Op deze locatie komt de kracht van mensen naar voren en staat de klant – of liever gezegd ‘de gast’ – centraal. Bij Univé Zwolle vindt u de geruststelling van wederzijdse hulp, in een omgeving die aanvoelt als ’thuis’. Folkert van der Kooij & Laura Fransen van Studio Oak zijn verantwoordelijk voor het interieurconcept van de winkel, een concept gebaseerd op het idee van ’terug naar de kracht’ en vijf fundamentele principes.
Locatie Zwolle
Branche Retail
Het gevoel van ’thuis’ is sterk aanwezig bij Univé Zwolle en iedereen mag zich welkom voelen. Terwijl de oude winkels meer leken op kantoren, zijn in deze nieuwe vestigingen rechte en afgeronde vormen gebruikt die sympathie, vakmanschap en betrouwbaarheid weerspiegelen.
Samen met de herkenbare groene kleur roept dit positieve associaties op met de ruimte. Het filiaal van Univé Zwolle is transparant, licht en toegankelijk. Hier betreedt u een informele en gastvrije sfeer, waarbij er bewust geen balie of bureau aanwezig is.
Univé streeft ernaar relevant te zijn voor haar klanten, en elke dag staat in het teken van hen helpen om zorgeloos te kunnen leven in alledaagse situaties. Dit fundament vermengt zich in de winkels met de moderne tijd. Dit komt onder andere tot uiting in verschillende tafels waar bundels van zekerheid digitaal worden gepresenteerd, en in ruimtes waar klanten op afstand digitaal contact kunnen hebben met een specialist.
Op deze manier denken we niet alleen actief mee met de klant, maar bieden we hen ook persoonlijke en moderne mogelijkheden om te kunnen voorzien in hun behoeften.
- Univé heeft een rijke historie die onder andere wordt weerspiegeld in speciaal ontworpen lantaarnlampen en wandtekeningen die verwijzen naar de oorsprong van ons bedrijf. .
- Univé laat zich inspireren door vakmanschap en aandacht. Dit ambacht komt tot uiting in de winkels door middel van aandacht, liefde en het gebruik van ambachtelijke materialen en producten, zoals bijvoorbeeld de handgemaakte en handbeschilderde wandtegels uit Harlingen.
3. De winkels fungeren als lokale ontmoetingsplaatsen waar leren, inspireren en ontdekken centraal staan. De centrale ruimtes kunnen gemakkelijk worden omgevormd tot presentatieruimtes. Dit wordt versterkt door de inrichting, zoals een huiselijke bar of een digitale wand waar social streaming content wordt getoond. De lokale betrokkenheid is zichtbaar in het gebruik van materialen die afkomstig zijn uit de plaatselijke cultuur, of in kunstwerken van lokale ontwerpers.
4. Univé is ervan overtuigd dat een gezonde leef- en werkomgeving de basis vormt voor een veilig en zorgeloos leven. Daarom hebben we in de winkels zoveel mogelijk gewerkt met lokale materialen en partijen die voldoen aan duurzame richtlijnen.
Folkert van der Kooij (Studio Oak), over het winkelen van de toekomst: “Je ziet overal een opkomst van online versus offline. Daarnaast wordt een winkel steeds meer een plek waar fysiek contact kan worden gecombineerd met de specifieke merkbeleving. Deze dubbele functie zie je ook sterk bij Univé terug, het draait niet alleen om het ontmoeten van de klant, maar ook om het fysiek neerzetten van het Univé-verhaal. Dit hebben we dan ook continu in ons achterhoofd gehouden bij nieuwe winkelconcept: een plek waar klanten huiselijk worden ontvangen, en tegelijkertijd educatie meekrijgen op het gebied van preventie. Een plek waar on- en offline elkaar versterken en zo voortdurend meerwaarde bieden aan de gehele winkelbeleving.”